Tupac (2Pac)

Amerykański raper Tupac Shakur to jeden z moich idoli. Uwielbiam jego charakter i muzykę i staram się trzymać przy jego ideologii życiowej. Nawet, że pochodzimy z różnych miejsc, bardzo trafiają do mnie jego teksty. Kiedy mi źle, potrafię założyć słuchawki na uszy, posłuchać Strictly 4 My N.I.G.G.A.Z. lub All Eyez On Me i czuć, że ktoś mnie rozumie. Ten poeta trafia prosto do mojego serca i mojej duszy. Wstrząsa mną. Chciałbym, więc, podzielić się kilkoma tekstami które mnie wyjątkowo intrygują.

All Eyez On Me /
Wszystkie ozzy na mnie

Well are you still down nigga? Holla when you see me
And let these devils be sorry for the day they finally freed me
I got a caravan of niggaz every time we ride
Hittin motherfuckers up when we pass by

No ale czy wciąż jesteś na dole, czarnuchu? Zadzwoń kiedy mnie zobaczysz,
I pozwól tym diabłom żałować dnia w którym mnie w końcu wypuścili,
Mam karawan czarnuchów na każdą wyprawę,
Uderzając matkojebańców za każdym razem gdy obok nich przejeżdżamy.

As the World Turns /
Jak ziemia się kręci

(I send this to black Jesus, only he can feed us)
(When you need us, as the world turns)
As the world keeps turnin’ round and round
(Throw this shit on the deck)
(Niggaz gettin’ chin checked)
(From the East to the West best to wear a vest)
(Nigga we ain’t the ones to test, fuck you)
As the world turns

(Wysyłam to czarnemu Jezusowi, tylko on nas nakarmi)
(Gdy nas potrzebujesz, jak ziemia się kręci)
Jak ziemia się kręci, wokół i wokół
(Wrzućcie to gówno na podest)
(Czarnuchy mają sprawdzane brody)
(Od wschodu do zachodu najlepiej nosić kamizelkę)
(Czarnuchu, to nie my ciebie sprawdzamy, pieprzyć was)
jak ziemia się kręci

Still Ballin’ /
Wciąż piłkuję

Still ballin’ until the day I sie
(Still ballin’, until I die)
You can bring your crew
(You can bring your crew)
But we remain true
(Yeah)

Wciąż mam zamiar piłkować, w zasadzie aż do śmierci
(Jeszcze piłkuję, dopóki nie odejdę)
Możesz sprowadzic tutaj swoją załogę
(Możesz sprowadzic tutaj swoją załogę)
Ale zawsze my będziemy prawdą
(Tak)

They Don’t Give A Fuck About Us /
Oni nie dają nam pieprzu

You ain’t never just tripped and pictured
And just looked at the whole situation
‘Cause once u look at it
You know
(You really do)
They don’t give a fuck about us
They don’t give a fuck about us
They don’t give a fuck about us

Wiesz, wy to nigdy nie potknęliście się i nie narysowaliście
I na całą sytuację nie spojrzeliście
Bo jeżeli spojrzycie
Wiecie
(Naprawdę)
Oni nie dają nam pieprzu
Oni nie dają nam pieprzu
Oni nie dają nam pieprzu

To Live and Die in L.A. /
By żyć i umrzeć w Los Angeles

Weekends, Crenshaw, MLK
Automatics rang free, niggaz lost they way
Gang signs being showed, nigga love your hood
But recognize and it’s all good, where the weed at?

Weekendy, Crenshaw, Marcin Luter Król
Automatyki dzwonią za darmo, czarnuchy się zgubili
W gangach mamy wystawę znaczków, czarnuchu kochaj swój kaptur
Ale rozpoznaj i wszystko będzie dobrze, gdzie są korzenie?

Toss It Up /
Podrzuć to w gorę

Do you want me what’s your phone number, I get around
Cali Love to my true Thugs, picture me now
Still down for that Death Row sound, searchin’ for paydays
No longer Dre Day, arriverderci

Przepraszam, ale mógłbym ja Panią spytać czy Pani mnie chce?
Może Pani chciałaby również dostac numer od mojego telefonu stacjonarnego?
Kocham Kali dla prawdziwych zbirów, narysuj mnie teraz
Cały czas jestem nisko dla tego dzwięku z Rzędu Śmierci, szukając wypłat
Już się zakończył dzień dr Dre’a, arrivederci

Wonda Why They Call U Bitch /
Wando, dlaczego nazywają cię suką

Look here Miss Thang, hate to salt your game
But yous a money hungry woman and you need to change
In tha locker room all the homies do is laugh
High fives ‘cuz anotha nigga played your ass

Spójrz tu Panienko Rzacz, nie chcę nasypać ci soli do gry
Ale tyś jesteś głodomorką i musisz się zmienić
W szatni każdy z moich kolegów śmieje się z ciebie
Wysokie piątki bo znów czarnuch pobawił się twoim tyłkiem

Wiem, że teksty mogą być zbyt ostre, ale życie jest ostre i Tupac rozumiał, że właśnie trzeba przygotować się na tą ostrość. Tak, zdaję sobie sprawę z tego, że Mickiewicz czy Szekspir też są poetami i trzeba ich czytać i od nich się uczyć, ale jak dla mnie to oni są za bardzo odseparowani od mojej rzeczywistości. Jest tak: starożytni Grecy są OK, ale nie czuje się Ateńczykiem ani Spartaninem. Kiedy słucham Tupaca, właśnie czuje się jego amerykańskim niggasem.

Leave a Reply

